SAF-T Smart Validator

contact_supportÎntrebări frecvente

De ce costă aplicaţia atât de mult?

Licenţa aplicaţiei SAF-T Smart Validator se achită o singură dată ("one-time payment") şi este garantată pe toată durata de viaţă a aplicaţiei. Toate actualizările ulterioare sunt gratuite. Nu există abonament lunar sau perioade de subscripţie. Nu vei depinde financiar de furnizorul soluţiei informatice (adică de noi, UBICUU SOFT PROD SRL), nu vei avea grija plăţilor lunare sau anuale şi astfel vei putea să-ţi estimezi un buget de cheltuieli pentru anii următori mai coerent şi mai predictibil.

De exemplu pentru un cost al licenţei de 990 lei (cu TVA) şi pentru o folosire a aplicaţiei timp de 3 ani ar rezulta un cost lunar de 27,50 lei (cu TVA).

De ce costă aplicaţia atât de puţin?

Deşi SAF-T Smart Validator este o aplicaţie de tip B2B care aduce multă valoare adaugată procesului de validare al declaraţiei SAF-T (D406) şi care a necesitat mii de ore de muncă pentru sute de mii de linii de cod din partea noastră (ca dezvoltatori de soluţii informatice), am decis un preţ al licenţei aplicaţiei onest şi accesibil pentru orice companie.

Despre licenţa aplicaţieiDespre instalarea aplicaţieiDespre lucrul cu aplicaţia

Ce reprezintă o licenţă pentru aplicaţia SAF-T Smart Validator?

Licenţa pentru aplicaţia SAF-T Smart Validator reprezintă dreptul de utilizare al aplicaţiei pe toată durata de viaţă a aplicaţiei împreună cu dreptul de instalare pe oricâte staţii de lucru. Toate actualizările ulterioare ale aplicaţiei sunt gratuite şi nu există abonament lunar / anual sau perioade de subscriptie.
Proprietăţile unei licenţe sunt următoarele:

  • ID client - Reprezintă CUI (Codul Unic de Înregistrare) al persoanei juridice care a achiziţionat o licenţă şi pentru care a fost emisă factura de către S.C. UBICUU SOFT PROD S.R.L.

ID client identifică în mod unic o licenţă validă şi un proprietar de licenţă (client). Acest număr nu poate fi ulterior modificat.

  • Număr maxim coduri unice CIF admise pentru validare - Reprezintă limita superioară a numărului de CIF-uri distincte care apar în validarea fişierelor de tip SAF-T. Un CIF raportat într-un fişier de tip SAF-T este identificat prin valoarea tag-ului RegistrationNumber din secţiunea Header.

Acest număr este setat iniţial la plasarea unei comenzi de cumpărare şi este transferat în licenţa pentru aplicaţie, după confirmarea plăţii şi emiterea facturii.
Numărul maxim de coduri unice CIF admise pentru validare poate fi ulterior mărit prin plasarea unei comenzi de upgrade, confirmarea plăţii şi emiterea facturii de upgrade.

  • Cod activare - Reprezintă un cod unic, format din 16 caractere alfanumerice, asignat unui ID client. Codul de activare este primit pe adresa de Email a clientului identificat cu ID client (adresa de Email este cea înregistrată la plasarea comenzii de cumpărare) după confirmarea plăţii pentru comanda iniţială şi emiterea facturii. Acest cod nu poate fi modificat ulterior. Recomandăm nedivulgarea codului de activare către terţi.
Combinaţia ID client plus Cod activare se foloseşte pentru activarea aplicaţiei pe fiecare staţie de lucru.

Ce reprezintă modul DEMO pentru aplicaţie?

La prima instalare a aplicaţiei pe staţia de lucru (sau atunci când nu există o conexiune activă la Internet), aplicaţia rulează în modul DEMO şi are următoarele limitări:

  • Nu este activă validarea modală.
  • Se poate valida un singur cod CIF din declaraţiile de tip SAF-T.
  • Pot fi efectuate maxim 10 validări.
  • Dimensiunea fişierului XML de tip SAF-T nu poate depăşi 1 MB.

Este necesară declararea fiecărui CIF unic în parte la achiziţia unei licenţe?

Nu. La achiziţia unei licenţe se alege doar un număr între 1 şi 10 pentru codurile CIF unice admise în validare. Acest număr poate fi ulterior mărit printr-o comandă de upgrade.

Deţin o licenţă validă şi doresc activarea acesteia în aplicaţia instalată. Cum procedez?

Accesaţi în aplicaţie secţiunea Configurări apoi introduceţi în câmpurile dedicate ID client şi Cod activare (primit pe adresa de Email) şi apăsaţi butonul Activare.

Deţin o licenţă validă care cuprinde un număr maxim de 5 coduri unice CIF. Dar am constatat că nu am nevoie decât de 2 CIF-uri pentru validarea fişierelor SAF-T. Mi se poate returna suma plătită pentru cele 3 CIF-uri nefolosite?

Răspunsul este nu. Oricum, reţineţi faptul că licenţa pentru cele 5 CIF-uri unice admise pentru validarea declaraţiilor este valabilă pe timp nelimitat şi oricând pe viitor pot apărea situaţii în care veţi putea folosi diferenţa de numere unice neutilizate.

Am cumpărat o licenţă pentru un singur CIF dar la prima validare, am ales eronat un fişier SAF-T care are un alt CIF decât cel dorit în mod normal. Cum pot valida în continuare codul CIF corect (pentru care efectiv am cumpărat licenţa)?

Recomandăm să luaţi legătura cu suportul nostru tehnic pentru a lămuri şi rezolva acest aspect.

Dacă am obţinut o suplimentare a numărului de coduri unice CIF, este nevoie să (re)activez din nou licenţa în aplicaţie?

Nu este necesară reactivarea licenţei pentru aplicaţie.
Pe toată perioada rulării aplicaţiei va fi afişat numărul maxim de coduri unice CIF admise pentru validarea declaraţiilor. Acest număr se actualizează automat atunci când plata unei comenzi de upgrade este confirmată.

De ce se foloseşte termenul de CIF pentru numărul de coduri unice admise pentru validare?

Termenul CIF (Cod de Identificare Fiscală) este considerat mai general decât termenul CUI (Cod Unic de Înregistrare) sau decât termenul CNP (Cod Numeric Personal).
Un CIF poate fi CUI sau CNP, pentru că poate identifica în mod unic o persoană juridică (după CUI) sau o persoană fizică (după CNP).

Aplicaţia poate fi instalată şi într-o maşină virtuală, care rulează pe aceeaşi staţie de lucru?

Aplicaţia poate fi instalată pe orice maşină virtuală cu un sistem de operare Windows, cu condiţia să fie îndeplinite cerinţele minime de sistem şi pentru maşina virtuală. Sistemul de operare al staţiei de lucru host poate fi non-Windows.

După instalarea aplicaţiei în maşina virtuală, pentru activare folosiţi aceiaşi parametri: ID client şi Cod activare (primit pe adresa de Email), folosiţi pe staţia de lucru (host).

Pe aceeaşi staţie de lucru pot fi instalate două sau mai multe aplicaţii SAF-T Smart Validator?

Da, dacă aplicaţia este instalată la nivel de fiecare utilizator Windows.
Unicitatea instalării (şi a rulării) aplicaţiei este dată de numele staţiei de lucru împreună cu numele utilizatorului Windows activ.

Pe aceeaşi staţie de lucru pot fi instalate două sau mai multe aplicaţii SAF-T Smart Validator cu licenţe diferite?

Da, vezi răspunsul de mai sus.

Este necesară instalarea aplicaţiei cu drepturi de Administrator?

Da, instalarea aplicaţiei se poate executa numai cu drepturi de Administrator. Dacă utilizatorul Windows activ nu are drepturi de Administrator, se va deschide o fereastră în care vor fi solicitate credenţialele necesare pentru continuarea instalării.
Rularea aplicaţiei însă nu necesită drepturi de Administrator.

Aplicaţia poate fi instalată pe oricâte staţii de lucru am nevoie?

Da. Pentru fiecare staţie de lucru (în cadrul sesiunii de lucru a fiecărui utilizator Windows) va fi necesară însă activarea aplicaţiei (introducere ID client împreună cu codul de activare primit pe adresa de Email).

De ce există două versiuni de instalare ale aplicaţiei (32 şi 64 biţi)?

Din mai multe considerente:

  • Versiunea pe 32 biţi a aplicaţiei poate fi instalată atât pe staţiile de lucru cu sisteme de operare Windows pe 32 biţi cât şi pe cele pe 64 biţi. Ca orice aplicaţie pe 32 biţi, limita dimensiunii fişierelor de lucru este de 2 GB iar dimensiunea memoriei RAM care poate fi accesată (la nivel teoretic) este de maxim 4 GB.
  • Nu este recomandat să folosiţi versiunea pe 32 biţi a aplicaţiei pentru validarea fişierelor XML de tip SAF-T cu dimensiuni mai mari de 256 MB, pentru că fişierele temporare create în timpul validării pot depăşi limita de 2 GB, iar aplicaţia se poate bloca. De asemenea, durata validării cu versiunea pe 32 biţi a aplicaţiei a unui fişier cu dimensiune peste 256 MB poate fi mult mai mare decât durata validării cu versiunea pe 64 biţi. Pentru validarea fişierelor cu dimensiuni mai mari de 256 MB este recomandat să folosiţi versiunea pe 64 biţi a aplicaţiei.
  • Versiunea pe 64 biţi a aplicaţiei poate fi instalată doar pe staţiile de lucru cu sisteme de operare Windows pe 64 biţi.

Aplicaţia poate fi instalată pe un server şi accesată de acolo de diferite staţii de lucru?

Nu, aplicaţia se instalează doar local, pe fiecare staţie de lucru. Dacă este instalată pe un server, aplicaţia poate rula doar local pe serverul respectiv.

Pe o staţie de lucru pot fi instalate ambele versiuni ale aplicaţiei (32 şi 64 biţi)?

Da, pe aceeaşi staţie de lucru (cu sistem de operare Windows pe 64 biţi), la nivel de fiecare utilizator pot fi instalate (dar nu pot rula simultan) ambele versiuni ale aplicaţiei (32 şi 64 biţi). Instalarea ambelor versiuni ale aplicaţiei poate fi efectuată în acelaşi folder de pe disc.
Cele două versiuni ale aplicaţiei (32 şi 64 biţi), instalate la nivel de utilizator Windows, folosesc setări comune de configurare.

Se oferă suport tehnic pentru aplicaţie? Dacă da, în ce constă acest suport tehnic?

Utilizatorilor aplicaţiilor licenţiate li se oferă suport tehnic prin Email, telefonic, prin mesaje tip SMS sau prin sesiuni de acces la distanţă.
La apariţia unei erori în execuţia aplicaţiei, utilizatorul are posibilitatea de a trimite informaţiile despre eroare la adresa Email de suport. Pentru aplicaţiile care rulează în modul DEMO (nelicenţiate) nu se asigură suport tehnic.

Pe o staţie de lucru pot rula simultan două sau mai multe instanţe ale aplicaţiei?

Da, dacă aplicaţia este instalată la nivel de fiecare utilizator Windows.
Unicitatea instalării (şi a rulării) aplicaţiei este dată de numele staţiei de lucru împreună cu numele utilizatorului Windows activ.

Pe o staţie de lucru pot rula simultan ambele versiuni ale aplicaţiei (32 şi 64 biţi)?

Da, dacă aplicaţia rulează în sesiuni de lucru diferite ale utilizatorilor Windows pe aceeaşi staţie de lucru.
Nu, dacă aplicaţia (indiferent de versiune) rulează în aceeaşi sesiune de lucru a unui utilizator Windows pe aceeaşi staţie de lucru.

Este necesară rularea aplicaţiei cu drepturi de Administrator?

Rularea aplicaţiei nu necesită drepturi de Administrator. Doar instalarea aplicaţiei necesită drepturi de Administrator.

Am pornit o validare în aplicaţie, apoi am deschis o altă aplicaţie ca să lucrez între timp, dar rămâne pe mijlocul ecranului fereastra pe fundal albastru cu informaţiile din timpul validării. Cum se închide această fereastră?

Dacă minimizaţi aplicaţia SAF-T Smart Validator în timp ce rulează, atunci fereastra de informaţii nu va mai fi activă.
Rularea aplicaţiei în fundal (minimizată) însă poate mări timpul de validare.

Validarea unui fişier XML de tip SAF-T durează foarte mult. Cum se poate scurta timpul de validare?

  • Procedura de validare al unui fişier (sau a mai multor fişiere de tip SAF-T, în cazul validării modale) cu dimensiuni medii (între 128 MB şi 256 MB), mari (între 256 MB şi 1 GB) şi foarte mari (peste 1 GB) necesită utilizarea intensivă a resurselor staţiei de lucru (procesor, memorie, disc, etc.)
  • Pentru fişiere XML de tip SAF-T mai mari de 256 MB este indicat să folosiţi versiunea pe 64 biţi a aplicaţiei.
  • Recomandăm ca pe durata validării să nu ruleze alte procese sau aplicaţii care necesită la rândul lor un consum mare de resurse.
  • Folosind managerul de activităţi (aplicaţia Task Manager) din Windows puteţi verifica ce procese sau aplicaţii rulează şi care este consumul de resurse, înainte de a porni procedura de validare.
  • Recomandăm, de asemenea, ca validarea fişierelor cu dimensiune mare să fie efectuată pe o staţie de lucru cu performanţe superioare staţiei de lucru curente.

Ce informaţii extrase din fişierele XML validate local sunt transmise pe Internet şi se stochează în baza de date online (cloud)?

Din fişierele de tip SAF-T validate cu aplicaţia sunt extrase şi transmise doar următoarele informaţii:

  • CIF entitate raportoare - Este necesar pentru evidenţa internă a licenţelor şi a numărului maxim de coduri unice CIF admise pentru validare, din raţiuni comerciale şi perfect legale. Informaţia este extrasă din secţiunea Header a fişierelor de tip SAF-T analizate.

Informaţiile de mai jos sunt necesare pentru consultarea istoricului global al validării de către utilizator:

  • Data şi ora începerii procedurii de validare
  • Tipul validării (singulară sau modală)
  • Numele fişierului / folderului validat
  • Dimensiunea fişierului validat (în cazul validării singulare)
  • Durata validării
  • Tipul raportării - Informaţie extrasă din secţiunea Header a fişierelor de tip SAF-T analizate. Poate fi L = Lunară, NL = Lunară nerezidenţi, T = Trimestrială, NT = Trimestrială nerezidenţi, A = Anuală sau C = La cerere.
  • Perioada raportării - Informaţie extrasă din secţiunea Header a fişierelor de tip SAF-T analizate.
  • Numele staţiei de lucru
  • Versiunea sistemului de operare Windows al staţiei de lucru
  • Versiunea aplicaţiei care a rulat procedura de validare

Istoricul global al validărilor poate fi consultat în secţiunea Configurări din interfaţa aplicaţiei.
În acest mod se asigură transparenţa în ceea ce priveşte validările efectuate pentru un ID client licenţiat pe toate staţiile de lucru unde s-a rulat aplicaţia.
Nu este transmisă nici o informaţie din fişierele PDF de tip declaraţie (D100, D112, D300, D301, D311, D390, D394 sau SFA), dacă acestea au fost inserate în procedura de validare.

Am pornit validarea unui fişier SAF-T şi apare mesajul "Inconsistenţă informaţii declarate pentru entitatea raportoare. (Fişierul XML a fost modificat ulterior generării acestuia)". De ce s-a oprit procedura de validare?

Cel mai probabil fişierul XML a fost editat (modificat) manual, ulterior generării acestuia din aplicaţia tip ERP pe care o folosiţi.
Dacă puteţi confirma că fişierul XML nu a fost editat, recomandăm să luaţi legătura cu suportul nostru tehnic pentru a lămuri şi rezolva acest aspect (valabil doar pentru aplicaţiile licenţiate).

Aplicaţia poate rula dacă nu există o conexiune activă la Internet?

Da, dar cu anumite limitări:

  • Dacă aplicaţia este licenţiată şi la deschidere nu există o conexiune activă la Internet (deci nu se poate face online verificarea licenţei), atunci aplicaţia se va deschide în modul DEMO, cu limitările specifice modului DEMO.
  • Dacă aplicaţia rulează în mod DEMO şi nu există o conexiune activă la Internet, atunci nu va fi posibilă interogarea serviciilor Web ANAF pentru consultarea registrelor contribuabililor.
  • Dacă aplicaţia este licenţiată şi, în timpul validării conexiunea la Internet devine inactivă, procedura de validare va fi suspendată şi va fi afişată o fereastră de interogare la care utilizatorul poate răspunde cu Da pentru reîncercare (atunci când este restabilită conexiunea la Internet) sau Nu pentru abandonarea procedurii de validare.

Aplicaţia poate rula dacă serviciile Web ANAF pentru consultarea registrelor contribuabililor sunt indisponibile?

Da, cu observaţia că nu vor fi afişate informaţiile despre parteneri conform datelor înregistrate la ANAF.
Este posibil ca timpul de aşteptare să fie influenţat de timpul de răspuns al serviciilor Web ANAF.