Despre lucrul cu aplicaţia
Se oferă suport tehnic pentru aplicaţie? Dacă da, în ce constă acest suport tehnic?
Utilizatorilor aplicaţiilor licenţiate li se oferă suport tehnic prin Email, telefonic, prin mesaje tip SMS sau prin sesiuni de acces la distanţă.
La apariţia unei erori în execuţia aplicaţiei, utilizatorul are posibilitatea de a trimite informaţiile despre eroare la adresa Email de suport. Mai multe detalii sunt în subsecţiunea Erori la rularea aplicaţiei.
Pentru aplicaţiile care rulează în modul demo (nelicenţiate) nu se asigură suport tehnic.
Pe o staţie de lucru pot rula simultan două sau mai multe instanţe ale aplicaţiei?
Da, dacă aplicaţia este instalată la nivel de fiecare utilizator Windows.
Unicitatea instalării (şi a rulării) aplicaţiei este dată de numele staţiei de lucru împreună cu numele utilizatorului Windows activ.
Pe o staţie de lucru pot rula simultan ambele versiuni ale aplicaţiei (32 şi 64 biţi)?
Da, dacă aplicaţia rulează în sesiuni de lucru diferite ale utilizatorilor Windows pe aceeaşi staţie de lucru.
Nu, dacă aplicaţia (indiferent de versiune) rulează în aceeaşi sesiune de lucru a unui utilizator Windows pe aceeaşi staţie de lucru.
Este necesară rularea aplicaţiei cu drepturi de Administrator?
Rularea aplicaţiei nu necesită drepturi de Administrator. Doar instalarea aplicaţiei necesită drepturi de Administrator. Vezi răspunsurile din subsecţiunea Despre instalarea aplicaţiei.
Am pornit o validare în aplicaţie, apoi am deschis o altă aplicaţie ca să lucrez între timp, dar rămâne pe mijlocul ecranului fereastra pe fundal albastru cu informaţiile din timpul validării. Cum se închide această fereastră?
Dacă minimizaţi aplicaţia SAF-T Smart Validator® în timp ce rulează, atunci fereastra de informaţii nu va mai fi activă.
Rularea aplicaţiei în fundal (minimizată) însă poate mări timpul de validare.
Validarea unui fişier XML de tip SAF-T durează foarte mult. Cum se poate scurta timpul de validare?
- Procedura de validare al unui fişier (sau a mai multor fişiere de tip SAF-T, în cazul validării modale) cu dimensiuni medii (între 128 MB şi 256 MB), mari (între 256 MB şi 1 GB) şi foarte mari (peste 1 GB) necesită utilizarea intensivă a resurselor staţiei de lucru (procesor, memorie, disc, etc.)
- Pentru fişiere XML de tip SAF-T mai mari de 256 MB este indicat să folosiţi versiunea pe 64 biţi a aplicaţiei.
- Se recomandă ca pe durata validării să nu ruleze alte procese sau aplicaţii care necesită la rândul lor un consum mare de resurse.
- Folosind managerul de activităţi (aplicaţia Task Manager) din Windows puteţi verifica ce procese sau aplicaţii rulează şi care este consumul de resurse, înainte de a porni procedura de validare.
- Se recomandă ca validarea fişierelor cu dimensiune mare să fie efectuată pe o staţie de lucru cu performanţe superioare staţiei de lucru curente. Puteţi consulta timpii medii de validare din secţiunea Utilizarea avansată a aplicaţiei.
- Vezi şi Cum se obţine un timp de validare cât mai bun din secţiunea Utilizarea avansată a aplicaţiei.
Ce informaţii extrase din fişierele XML validate local sunt transmise pe Internet şi se stochează în baza de date online (cloud)?
Din fişierele de tip SAF-T validate cu aplicaţia sunt extrase şi transmise doar următoarele informaţii:
- CIF entitate raportoare - Este necesar pentru evidenţa internă a licenţelor şi a numărului maxim de coduri unice CIF admise pentru validare, din raţiuni comerciale şi perfect legale. Informaţia este extrasă din secţiunea Header a fişierelor de tip SAF-T analizate.
Informaţiile de mai jos sunt necesare pentru consultarea istoricului global al validării de către utilizator:
- Data şi ora începerii procedurii de validare
- Tipul validării (singulară sau modală)
- Numele fişierului / folderului validat
- Dimensiunea fişierului validat (în cazul validării singulare)
- Durata validării
- Tipul raportării - Informaţie extrasă din secţiunea Header a fişierelor de tip SAF-T analizate. Poate fi L = Lunară, NL = Lunară nerezidenţi, T = Trimestrială, NT = Trimestrială nerezidenţi, A = Anuală sau C = La cerere.
- Perioada raportării - Informaţie extrasă din secţiunea Header a fişierelor de tip SAF-T analizate.
- Numele staţiei de lucru
- Versiunea sistemului de operare Windows al staţiei de lucru
- Versiunea aplicaţiei care a rulat procedura de validare
Istoricul global al validărilor poate fi consultat în secţiunea Configurări din interfaţa aplicaţiei.
În acest mod se asigură transparenţa în ceea ce priveşte validările efectuate pentru un ID client licenţiat pe toate staţiile de lucru unde s-a rulat aplicaţia.
Nu este transmisă nici o informaţie din fişierele PDF de tip declaraţie (D100, D112, D300, D301, D311, D390, D394 sau SFA), dacă acestea au fost inserate în procedura de validare.
Am pornit validarea pentru un fişier SAF-T şi a apărut mesajul "Inconsistenţă informaţii declarate pentru entitatea raportoare. (Fişierul XML a fost modificat ulterior generării acestuia)". De ce s-a oprit procedura de validare?
Cel mai probabil fişierul XML a fost editat (modificat) manual, ulterior generării acestuia din aplicaţia tip ERP pe care o folosiţi.
Dacă puteţi confirma că fişierul XML nu a fost editat, recomandăm să luaţi legătura cu suportul nostru tehnic pentru a lămuri şi rezolva acest aspect (valabil doar pentru aplicaţiile licenţiate).
Aplicaţia poate rula dacă nu există o conexiune activă la Internet?
Da, dar cu anumite limitări:
- Dacă aplicaţia este licenţiată şi la deschidere nu există o conexiune activă la Internet (deci nu se poate face online verificarea licenţei), atunci aplicaţia se va deschide în modul demo, cu limitările specifice modului demo. Vezi subsecţiunea Despre licenţa SAF-T Smart Validator pentru descrierea modului demo.
- Dacă aplicaţia rulează în mod demo şi nu există o conexiune activă la Internet, atunci nu va fi posibilă interogarea serviciilor Web ANAF pentru consultarea registrelor contribuabililor.
- Dacă aplicaţia este licenţiată şi, în timpul validării conexiunea la Internet devine inactivă, procedura de validare va fi suspendată şi va fi afişată o fereastră de interogare la care utilizatorul poate răspunde cu Da pentru reîncercare (atunci când este restabilită conexiunea la Internet) sau Nu pentru abandonarea procedurii de validare.
Aplicaţia poate rula dacă serviciile Web ANAF pentru consultarea registrelor contribuabililor sunt indisponibile?
Da, cu observaţia că nu vor fi afişate informaţiile despre parteneri conform datelor înregistrate la ANAF.
Este posibil ca timpul de aşteptare să fie influenţat de timpul de răspuns al serviciilor Web ANAF.
Dacă se debifează în aplicaţie opţiunea Interogare coduri CIF pe serverele ANAF din secţiunea Configurări la începutul procedurii de validare, atunci nu vor fi afişate informaţiile despre parteneri înregistrate la ANAF iar durata procedurii de validare va fi scurtată.