Aplicaţia permite exportul datelor în format Excel pentru:


  • Fiecare secţiune raportată a declaraţiei SAF-T (după terminarea procedurii de validare). Fiecare tip de export corespunde butonului dedicat din secţiunea respectivă.
  • Rulaje conturi din Registrul Jurnal (General Ledger) (după terminarea procedurii de validare)
  • Rulaje ID client (CustomerID) din Facturi de Vânzare (Sales Invoices) (după terminarea procedurii de validare)
  • Rulaje ID furnizor (SupplierID) din Facturi de Achiziţie (Purchase Invoices) (după terminarea procedurii de validare)
  • Istoric validări pe staţia de lucru curentă (buton dedicat în pagina Selecţii fişiere)
  • Istoric validări globale (buton dedicat în pagina Configurări)


Caracteristici procedură export date în format Excel:


  • Nu este necesar ca suita Microsoft Office (sau orice alte suite de aplicaţii tip birou, cum ar fi OpenOffice sau LibreOffice) să fie instalată / instalate pe staţia de lucru.
  • Fişierul exportat va avea extensia .xlsx pentru staţiile de lucru care nu au instalată suita Microsoft Office şi / sau pentru cele care au instalat Microsoft Office versiunea 2007 sau mai recenta.
  • Fişierul exportat va avea extensia .xls pentru staţiile de lucru care au instalată suita Microsoft Office 2003 sau mai veche.
  • Exportul datelor în format Excel se realizează prin fir de execuţie (thread) separat. Rularea aplicaţiei nu este afectată de procedura de export în Excel. Chiar şi după închiderea sesiunii de lucru cu aplicaţia, dacă anterior s-a iniţiat o procedura de export în Excel, acea procedura va rula în fundal.

La terminarea procedurii de export va fi afişată o fereastră care va permite deschiderea fişierului de tip Excel generat în aplicaţia asociata:


SAF-T Smart Validator


  • Fişierul de tip Excel rezultat în urma exportul datelor din secţiunile raportate în declaraţia SAF-T va avea aceleaşi caracteristici ca şi tabelul de date din secţiunea respectivă.

Astfel, dacă înregistrările din tabelul de date sunt filtrate (inclusiv dacă este bifată opţiunea Doar tag-urile (câmpurile) obligatorii), atunci şi fişierul Excel va cuprinde doar liniile corespunzătoare înregistrărilor filtrate, respectiv coloanele corespunzătoare opţiunii descrise.

  • Fişierul de tip Excel generat va fi formatat cu opţiunile de Autofilter şi Autofit pentru fiecare coloană şi va cuprinde linii finale de totaluri pentru câmpurile numerice.